Sunday, October 26, 2014

"There was the aching glory in masses of clouds burning gold and purple from an invisible sun."

Sitat-overskriften er tatt fra boken Black Boy av Richard Wright.






25. Oktober. 2014: I skrivende stund sitter jeg på Kristinas rom i sengen, de andre to sover fortsatt, selv om klokken er kvart over 11, men jeg vil ikke vekke dem. Jeg syntes det er noe fint i stillheten, før de rundt deg våkner, noen ganger føles det som om hele verden står stille og man kan sitte med sine egne tanker en stund, det liker jeg.

Den første dagen i Bergen var utrolig bra. Flyet annkom klokken 13:45 på flyplassen og etter å ha somlet meg rundt for å finne en do og så utgangen, fant jeg flybussen. På bussen inn til byen hadde jeg en mindre krise med meg selv fordi jeg aldri har vært i nærheten av Bergen en gang og nå skulle jeg liksom finne riktig stopp og gå av på, men det gikk fint (det at Kristina og Line gikk nedover gata hjalp jo også..). Vi kom oss hjem til Kristina og på butikken og jeg kjøpte boller. Man er virkelig ikke klar over hvor godt det er med butikkboller før man har gått uten i noen måneder. Etter det ble jeg vist rundt i byen av de to andre (siden Line også har bodd her før). Det er utrolig fint her, omringt av høye topper og med gatekunst (tagging, men ikke) på murvegger, det er bare veldig kult og hele byen er så perfekt og norsk og jeg elsker det. Norge er virkelig noe for seg selv.

Det begynte å regne etterhvert (sjokk), så vi rømte inn på en søt liten kafe og drakk kaffe og pratet. Turen gikk videre for å kjøpe snacks til Kristina sin bursdag i dag og så på en bokhandel så jeg kunne kjøpe den nye boken til min norske favoritt forfatter: Didrik Mortis Hallstrøm. Det var han som skrev Du er ikke død før jeg slutter å elske deg, og de som kjenner meg vet jeg anbefaler den boken til alle, så måtte kjøpe den nye boken hans, den heter Krø og jeg gleder meg kjempe mye til å lese den. Til slutt endte vi kvelden med Thai mat og Harry Potter and The Half-Blood Prince. Det var utrolig kos og en fantastisk første dag her.

1 comment:

  1. Flotte bilder,ser ut til at helgen var topp.God reise til London.Ha en strålende dag!
    Klem mamma.9

    ReplyDelete

Sharing is Caring ♥