Monday, October 20, 2014

“I've always thought the best relationships are those that are as happy and content in silence as they are in action.”

Sitat-overskrift fra romanen Isla and the Happily Ever After av Stephanie Perkins.

20. Oktober. 2014: Det er mandag. For meg er mandager alltid fylt med en miks av glede og stress. Jeg stresser over skolearbeidet og jeg er glad for å se enda en ny uke, en ny mulighet til å gjøre noe bedre, noe spennende. Denne uken har jeg en del ting å se frem til. Jeg sitter i skrivende stund på Starbucks i Kingston, sammen med kjære Maren (som alltid). Vi jobber på hvert vårt og prater innimellom, det er fullt av folk og det lukter kaffe og høst. Og til tross for at det er sol og ganske varmt i dag har jeg på meg både votter og skjerf. Jeg liker å kunne tulle meg inn i varme klær når høsten kommer, så jeg tar alle mulighetene jeg har nå for tiden. Senere skal meg og Maren på en "unseen screening" av en film på kino. Det er hovedsaklig at vi skal se en film som ikke har kommet på kino ennå, og vi vet ikke hva slags film det er, men det blir spennende.

Senere denne uken, på fredag morgen tar jeg turen til det gode hjemland, for å besøke Kristina i Bergen. OG jeg gleder meg utolig mye! Jeg har aldri vært i Bergen, men har alltid hatt lyst til å dra dit, så fredag - da skjer det. Jeg reiser hovedsaklig for å feire Kristinas bursdag, for å se hvor hun bor, tror det kommer til å bli utrolig bra. Jeg skal ta med kameraet mitt, så dere kan forvente en del bilder fra turen. 

Annet enn planer om å reise har jeg tenkt utrolig mye på bøker i det siste, mye på grunn av at jeg har begynt å skrive - virkelig skrive. Jeg har alltid syntes at det er gøy å dikte opp historier om forskjellige mennesker og nå har jeg begynt å skrive de ned. Jeg har vel skrevet rundt 30 små noveller til nå, alle veldig korte fordi jeg er veldig interessert i små noveller, eller flash fiction som det heter på engelsk. Flash fiction er når man bare får ett innblikk i en situasjon, ikke en hel historie og jeg syntes det er utrolig gøy, så jeg har selv begynt å skrive. Wish me luck.


No comments:

Post a Comment

Sharing is Caring ♥