Saturday, November 8, 2014

"I saw the best minds of my genertion destroyed by madness, starving hysterical naked, dragging themselves through the negro streets at dawn looking for an angry fix"

Overskriften er tatt fra Allen Ginsbergs dikt "Howl".




3. November. 2014: Dagene er kortere, de flyr avgårdet uten at jeg virkelig enser dem og jeg er stresset. Jeg har mange oppgaver som skal leveres inn i tiden fremover, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne på dem. Jeg tenker mye på livet, på døden, på Farfar. Jeg savner og er ensom i blant. Men det er mange lyse øyeblikk, jeg drikker kaffe, ler mye, leser mer, skriver noe og ting er bra selv om jeg føler jeg drukner i alt arbeidet som skal leveres så snart.

/ The days are shorter now, and they fly past me with such force that I feel like I don´t even notice them passing anymore. I am stressed. I have too many assignments due in the near future, but I don´t know where to start.. I think a lot about life, about death, about my grandpa (that passed away). I miss people and I feel lonely part of the time and sometimes it feels like I´ll never feel better. But, there are bright moments, I drink coffee, laugh a lot, read even more, write some and things are good even though I feel like I´m drowning in a sea of work and sadness sometimes.

4. November. 2014: Det er NaNoWriMo (National Novel Writing Month) denne måneden og jeg skulle ønske jeg hadde tid til å skrive, men man må skrive 50 000 ord og jeg har en dissertation (bachlor oppgave) å tenke på og planlegge og essay jeg må skrive.

/ This month is NaNoWriMo and I wish I had the time to write, but it´s 50 000 words, and I have a dissertation to think about and too many essays I need to write.

7. November. 2014: Jeg har vært på British Library i dag og fått meg lånekort, men de hadde ikke boken jeg trengte så jeg endte opp med å kjøpe den. Så satt jeg meg ned og skrev litt, drakk mye kaffe (de har begynt med julekopper på Costa) og tok notater. Jeg liker å sitte for meg selv i stillheten på den måten å jobbe, ikke misforstå, jeg liker å være med folk også, men det er noe spesielt med å sitte for deg selv. Jeg liker å overhøre samtaler som pågår rundt meg, få ett innblikk i noen sitt liv uten at de vet at jeg gjør det.

/ Today I went to the British Library and got a readers pass (basically a library card), but it turned out they didn´t have the book I needed in storage in London, so I just gave up an bought it - lucky for me, I have wanted to buy it for a while. I sat down and worked on my essays, drank way to much coffee and took loads of notes. It was nice to just be alone for a while. I like the silence, I like observing people, listening to what they are saying when they think I´m listening to music. 

1 comment:

  1. Hei Vennen! Travle dager hos deg...Jeg skal kvinne meg opp til å gå en tur i skogen.
    Kroppen trenger bevegelse..Kanskje jeg tar en bysving på kafe`etter skogsturen.Håper du finner ut å får fortsette med alle oppgaver.
    Ta litt grønn tea innimellom kaffien.Høres kos ut på kafe`.Jeg skal treffe Lisbet til mandag etter jobb.God helg!Klem mamma:)

    ReplyDelete

Sharing is Caring ♥