Friday, November 14, 2014

fine ting med livet #12












1. Kjøpte meg en bok med samlet poesi av Allen Ginsberg. Den inneholder det utrolig kule diktet "Howl" og jeg er superfornøyd med å kunne drikke sterk kaffe og lese poesi imellom arbeidsøkter.

2. Nye tradisjoner med venner. Det å skape minner og tradisjoner med venner er noe av det fineste jeg vet.

3. Å planlegge hyttetur med gode venner. Fylt med aking, varme sokker, vedovn, vin og brettspill.

4. Å drikke vin på hverdager. Å kjenne alkoholen dempe og forsterke sansene mens man smiler, ler og føler at alt er mulig selv om man har en stressende hverdag.

5. Å drikke masse kaffe og te på kalde dager. Det varmer både hender og mager (og det smaker godt).

6. Ullsokker. Farmors hjemme-strikkede ullsokker er i full bruk nå som været er kaldere.

7.  This Star Won´t Go Out av Esther Earl. Jeg kjøpte denne fordi jeg skal bruke introduksjonen i en oppgave, men jeg hadde lyst på den uansett og ser frem til å lese alt fordi jeg elsker det jeg har lest så langt.

8. Gå tur og høre på Anna Karenina på lydbok. Ett av målene mine før jul er å høre ferdig denne lydboken, den varer i 38 timer så jeg har en stund igjen, men jeg liker den så langt.

9. Å lage julegaver. Det er alltid kos å kunne lage noe til de man er glad i, spesielt siden jeg dette året ikke har råd til å kjøpe noe særlig med gaver, så jeg lager de heller.

10. Å kjøpe ny notatbok til å skrive journal (dagbok) i. Jeg elsker nye notatbøker, spesielt hvis det står noe morsomt eller søtt på coveret, det er faktisk bare utrolig fint.

11. Å gruppe-skype med gode venner. Det er noe at det fineste å kunne le av intern humor og snakke med noen som kjenner deg godt (kanskje alt for godt). 

12. Å ha den typen venner som vet alt for mye om deg. Den typen venner som hvis dere ble uvenner kunne gjort deg utrolig flau, men ikke hadde gjort det.

13. This Side of Paradise av F. Scott Fitzgerald. Jeg elsker måten F. Scott Fitzgerald skriver på og gleder meg til å kose meg med denne boken i tiden fremover.

No comments:

Post a Comment

Sharing is Caring ♥